Twoje ciało składa się w około 60% z wody. Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia jest niezbędne do utrzymania ogólnego dobrego stanu zdrowia. Czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji o tym, ile wody powinieneś pić.


Ile litrów wody jest wystarczająca?


Według wielu lekarzy ludzie po prostu nie piją wystarczającej ilości wody. W rzeczywistości wiele osób pije tylko połowę tego, co powinni. Ciągle tracisz wodę poprzez normalne procesy organizmu, takie jak pocenie się i oddawanie moczu. Ale nie ma jednego jednoznacznego konsensusu co do tego, ile wody należy pić, aby uzupełnić utraconą wodę.

Wiele osób zna zasadę picia 2 litrów wody dziennie. Osoby, które żyją w gorącym klimacie i dużo ćwiczą, potrzebują spożyć większą ilość wody, podczas gdy osobniki żyjące w zimnym klimacie już znacznie mniej. Najlepiej jest użyć do tego kalkulatora dzięki któremu po wprowadzeniu swojej wagi oraz wieku można obliczyć ilość dziennego zapotrzebowania wody.

Szybkim sposobem oceny, czy otrzymujesz wystarczającą ilość wody, jest sprawdzenie moczu. Jeśli Twój mocz jest bardzo jasnożółty lub nawet przejrzysty i ma słaby zapach, jesteś dobrze nawodniony. Jeśli Twój mocz jest ciemnożółty i wyczuwalny, oznacza to, że jesteś odwodniony.



Porady123 - Zdrowe wody
W książce znalazły się przepisy na wiosenne wody energetyzujące oraz oczyszczające, świetne na lato wody intensywnie nawilżające i odprężające, a także doskonałe na okres jesienno-zimowy napary uodparniające, kojące, rozgrzewające oraz wspomagające pracę układu trawiennego.


Jak możesz włączyć wodę do swojej diety?


Wiele potraw i napojów zawiera dużą ilość wody, więc nie myśl, że jesteś skazany na picie dużych ilości H2O, aby zachować zdrowie. Zwykła woda nie jest jedynym napojem, który wpływa na równowagę płynów. Kawę i herbatę można zastąpić, aby zmienić tempo. Ponadto pij niewielkie ilości wody przez cały dzień, zamiast próbować dostać to wszystko za jednym razem.


Jakie problemy zdrowotne może poprawić picie wody?


Pewne problemy zdrowotne mogą dobrze reagować na zwiększenie spożycia płynów. Należą do nich zaparcia, niektóre nowotwory (szczególnie pęcherza i okrężnicy), kamienie nerkowe i trądzik. Potrzeba więcej badań w tej dziedzinie, ale wydaje się, że w tych warunkach pomaga zwiększony pobór wody.


Czy picie wody może pomóc schudnąć?


Opinia na ten temat jest różna. Jednak wydaje się, że zwiększenie spożycia wody przyspiesza metabolizm i zmniejsza apetyt, a tym samym może przyczynić się do utraty wagi. Picie wody (szczególnie przed posiłkami) w połączeniu z odpowiednią dietą z pewnością wprowadzi Cię w drogę do lepszego zdrowia.


Końcowe przemyślenia


Picie wody to jedna z najprostszych rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić ogólny stan zdrowia. Kiedy jesteś spragniony, Twoje ciało mówi Ci, że jest odwodnione. Spróbuj wprowadzić więcej wody do swojej diety. Możesz być mile zaskoczony tym, o ile lepiej się poczujesz.