Rozpoczęcie działalności to proces, który wymaga ogromnej ilości przemyśleń i dokładnego zbadania. Najpierw musisz dobrze przyjrzeć się swoim mocnym i słabym stronom oraz umiejętnościom. Pozwoli ci to zacząć myśleć o tym, co możesz zrobić, a czego nie. Ważne jest, aby zacząć od tego, nawet jeśli posiadasz już najlepszy pomysł na biznes na świecie, ponieważ możesz nie mieć umiejętności lub cech osobowości, które umożliwią Ci odniesienie sukcesu w biznesie. Musisz wymyślić pomysły biznesowe, w których najlepiej nadajesz się, na przykład:

  • Osoba o przyzwoitym poziomie umiejętności programowania jest dobrze przystosowana do założenia agencji zajmującej się tworzeniem stron internetowych.
  • Osoba, która ma problem z koncentracją, może nie chcieć brać pod uwagę biznesów związanych z księgowością.
  • Osoba, która nie lubi rozmawiać z obcymi ludźmi, nie pomyślałaby o biznesie, w którym często jest styczność z klientami.

To tylko trzy ogólne przykłady, ale daje wyobrażenie o prawidłowym procesie myślowym. Kluczową kwestią jest zrozumienie siebie i swojego zespołu oraz tego, czy dobrze pasujesz do jakichkolwiek pomysłów biznesowych, obszarów działalności lub określonych rodzajów działalności. Pozwala zacząć wymyślać pomysły i zawężać biznesy, które możesz założyć.

Odkryj swoją motywację do założenia firmy

Zanim założysz firmę, powinieneś mieć absolutną pewność co do tego, dlaczego to robisz. Może się to wydawać oczywiste, ale w rzeczywistości istnieje wiele powodów, dla których ktoś powinien dokładnie to przemyśleć ze względu na niepewność związaną z założeniem firmy. Im pewniejszy jesteś co do tego, co dokładnie chcesz osiągnąć, tym większe masz szanse na osiągnięcie sukcesu.

Bogactwo, władza i sława? Większość przedsiębiorców motywuje połączenie powyższych czynników, chociaż większość nie chciałaby tego przyznać. Zrozumienie, co skłania Cię do rozpoczęcia działalności, jest głównym czynnikiem decydującym o tym, jaki rodzaj działalności powinieneś rozpocząć. Czemu? Ponieważ kiedy biznes, który zaczynasz, nie jest zgodny z osobistymi ambicjami , jest znacznie bardziej prawdopodobne, że poniesiesz porażkę.

Powinieneś od początku upewnić się, że Twoje osobiste cele i motywacja są zgodne z Twoim biznesem, na przykład:

  • Ktoś, kto szuka bogactwa, może chcieć przyjrzeć się firmom z branży usług finansowych, w których wyceny i przychody są zwykle znacznie wyższe niż w przypadku innych firm rozpoczynających działalność.
  • Ktoś, kto szuka władzy i wpływów, może to osiągnąć za pomocą dowolnej formy biznesu medialnego.
  • Ktoś, kto szuka sławy, może najlepiej pasować do branży rozrywkowej.


Ważne jest, aby zrozumieć, dlaczego zakładasz firmę, abyś mógł skupić się na pomysłach biznesowych, które pomogą Ci dotrzeć tam, gdzie chcesz.


Upewnij się, że to dobry powód, aby zacząć

W rzeczywistości jest mało prawdopodobne, abyś miał tylko jeden powód do założenia firmy; prawdopodobnie będzie to kombinacja kilku z nich. Miej więc świadomość, że cele mogą być ze sobą sprzeczne. Na przykład stworzenie firmy rodzinnej, która ma być przekazywana z pokolenia na pokolenie, może nie być zgodna z robieniem poważnej fortuny, ponieważ może się okazać, że trzeba będzie sprzedać firmę, aby w pełni zrealizować jej wartość.

Chociaż możliwe jest stworzenie odnoszącej sukcesy firmy wyłącznie po to, aby zarobić dużo pieniędzy , lecz w rzeczywistości będzie to ciężka praca, jeśli nie będzie co najmniej jednego innego czynnika działającego jako motywator. Dzieje się tak, ponieważ od założenia firmy do otrzymania pieniędzy - jeśli w ogóle - może minąć wiele lat, a po drodze wymagana jest ciężka praca, a możliwość niepowodzenia jest bardzo wysoka.

Zwykłe pokładanie nadziei w przyszłej możliwej puli pieniędzy prawdopodobnie nie wystarczy, aby przetrwać trudne czasy. Więc upewnij się, że masz dobry powód.

Zrozum swoje pasje związane z przedsiębiorczością


Główny powód jest prosty: będziesz pracować ciężej i więcej w biznesie, który Cię interesuje, dzięki czemu będziesz mieć większe szanse na odniesienie sukcesu. Często jedyną różnicą między przedsiębiorcą, który zaczyna dobrze prosperować, a przedsiębiorcą, któremu się to nie udaje, jest pasja.

Logika podpowiada, że ​​jeśli chcesz odnieść sukces w biznesie, powinieneś zacząć w dziedzinie, w której dobrze się czujesz. Aby zacząć zastanawiać się, jakie firmy lub obszary działalności jesteś lub możesz być pasjonatem, zacznij od przemyślenia obszarów, działań i rzeczy, które Cię pasjonują , to znaczy, które Cię interesują i co do których masz mocne opinie, na przykład:

  • Ktoś, kto uwielbia wędrować, może rozważyć założenie biura podróży.
  • Ktoś, kto kocha składać modele, może pomyśleć o biznesie zabawkarskim lub budowlanym
  • Ktoś, kto całe życie spędził wśród muzyki, może założyć firmę związaną z dźwiękiem


Myśląc o pomysłach na biznes, pamiętaj, że założenie firmy jest trudne, ale jeśli upewnisz się, że jest to coś co Cię pasjonuje, to masz większe szanse na odniesienie sukcesu.


Czy jesteś w odpowiednim wieku, aby założyć firmę?


Często zadawane są pytania, takie jak: jaki jest średni wiek założyciela firmy, jaki jest optymalny wiek, aby być założycielem i czy można być za starym lub za młodym. Ostatecznie wiek nie powinien być czynnikiem ograniczającym sukces. Istnieją wady i zalety dotyczące pewnych grup wiekowych, a niektórzy ludzie mogą mieć takie lub inne uprzedzenia. Jeśli chodzi o rozpoczęcie biznesu, często zależy to od okoliczności i procesu myślowego danej osoby. Zawsze będą powody, by się nie zagłębić, ale czy w rzeczywistości są one w ogóle uzasadnione?

Twój wiek powinien znajdować się daleko na liście czynników, które bierzesz pod uwagę, to jest jak jazda kolejką górską, posiada zakres emocji, od wszechpotężnych wzlotów po głębokie dołki, jakich na co dzień doświadcza każdy założyciel, przyćmiewa korzyści lub negatywne skutki jego wieku. Istnieje wiele wskaźników, na które założyciele mogą zwrócić uwagę w dowolnym momencie. Moim zdaniem wiek nie powinien być jednym z nich. Jaka jest Twoja opinia?