Co to jest SXO?

SXO (optymalizacja doświadczeń wyszukiwania : search experience optimization) to zasady poprawiające wrażenia jakie wywołuje strona na użytkowniku, co ma poprawiać w efekcie wyniki w wyszukiwarkach. Używa metod SEO i pomaga ulepszyć UX, aby zaspokoić potrzeby użytkowników i znaleźć odpowiedzi na ich pytania, wyszukiwania w sieci.

Ogólnie rzecz biorąc, optymalizacja skupia się bardziej na użytkowniku końcowym niż na wyszukiwarce. Proces ma na celu optymalizację stron internetowych, tak aby zapewniały najwyższej jakości wrażenia pod względem dostępu, wyglądu, treści, reakcji i innych czynników.

Skrót SXO łączy w sobie SEO i UX. Tego typu działania stają bardzo popularne w dobie rozwiniętego rynku i są co najważniejsze efektywne . Przewodnim celem jest pozytywne wywieranie wpływu na doświadczenia użytkownika podczas wyszukiwania danych fraz w Google. Konkretnie, SXO to proces, w wyniku którego użytkownik otrzymuje odpowiednią odpowiedź od strony internetowej, która została zaprojektowana z myślą o użytkownikach.

 

Czemu SXO jest ważne?

Aktualnie powinno się opracować kompleksową strategię SEO, aby dotrzeć do ewentualnych klientów i nakłonić ich do konwersji. Aby odnieść sukces, firma musi dbać o szereg aspektów, takich jak tworzenie stron internetowych, marketing treści, optymalizacja UX, analityka, optymalizacja współczynnika konwersji itp.

Dzięki działaniom SEO i UX marketerzy starają się przyciągnąć uwagę jak największej liczby osób i zaspokoić ich potrzeby dzięki wysokiej jakości treści, cennym funkcjom produktu i doskonałemu doświadczeniu użytkownika. Firmy robią to, aby zachęcić wyszukujących do podjęcia pożądanego działania. Może to być konwersja, zakup lub rejestracja. Jeśli wszystko jest zrobione dobrze, marki mogą zrozumieć potrzeby i pragnienia klientów oraz poznać ich preferencje.

SXO ma decydujące znaczenie dla lepszego poziomu konwersji i wielkości sprzedaży. Jeśli zajmujesz wysoką pozycję w Google i umożliwiasz bezproblemową obsługę klienta, zostaniesz nagrodzony. Poza tym optymalizacja wyszukiwania pomaga pozyskać więcej klientów, którzy wracają, ulepszyć treść, zachować spójność strategii marketingowych i nie tylko.

 

W tej chwili znasz podstawowe powody dlaczego SXO jest ważne, więc zastanówmy się, jak to ulepszyć.          
 

Jak poprawić SXO?

Doskonalenie SXO jest zawsze przydatne w biznesie. Przejrzyj zaprezentowane metody, a następnie zdecyduj, które elementy możesz wdrożyć na swojej stronie.

 

Skorzystaj z chatbota.

Niektórzy klienci mogą sami dowiedzieć się, jak działa produkt, ale inni potrzebują pomocy Twojej firmy. Dlatego Twój zespół obsługi klienta powinien być zawsze gotowy, aby zapewnić rozwiązania i pomoc. Jest doskonałe rozwiązanie tego problemu. Aby zapewnić natychmiastową pomoc, rozważ wdrożenie chatbota .

Przyspiesz czas ładowania swojej witryny. 

Według wszelkiego rodzaju badań, 70% konsumentów twierdzi, że ich decyzje o zakupie, pozostaniu na stronie zależą w dużej mierze od czasu ładowania strony. Czas ładowania Twojej witryny ma duży wpływ na satysfakcję klientów i współczynnik konwersji. Im szybsza prędkość Twojej witryny, tym szczęśliwsi będą użytkownicy. Dlatego musisz zwracać szczególną uwagę na optymalizację strony internetowej. W rezultacie zobaczysz natychmiastowe zmiany w doświadczeniu użytkownika, konwersjach i zyskach. Według statystyk , pierwsze 3 - 5 sekund czasu ładowania strony internetowej ma kluczowe znaczenie, ponieważ to one mają największy wpływ na współczynniki konwersji. Każda dodatkowa sekunda czasu ładowania zmniejsza współczynniki konwersji Twojej firmy. Dlatego miej te fakty na uwadze podczas pracy nad tworzeniem stron internetowych.

Twórz uporządkowane treści wysokiej jakości.

Treść pozostaje jednym z najważniejszych aspektów. Dobrze skonstruowane treści informacyjne mogą zdobyć serca i zachęcić odwiedzających do zaangażowania. Ma ogromny wpływ na ranking i ruch organiczny . Aby utrzymać swoją firmę na najwyższych pozycjach, musisz regularnie publikować na swoim blogu wysokiej jakości i niepowtarzalne artykuły. Pamiętaj, że struktura treści, jej długość i czytelność są ważne. Użyj oryginalnych obrazów i infografik, aby podzielić swoje artykuły na logiczne części. Pozwolą one czytelnikom szybciej i łatwiej zapoznać się z Twoimi materiałami.

Pamiętaj o użytkownikach mobilnych.

Duża część użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania internetu oraz zakupów online. Potwierdza to fakt, że klienci wolą kupować produkty za pomocą smartfona, ponieważ jest to szybkie i wygodne. Musisz zapewnić stronę internetową z responsywnym projektem mobilnym. Twórz intuicyjną nawigację, wyraźne i widoczne CTA , używaj białych przestrzeni, optymalizuj filmy i obrazy oraz bądź spójny. Dzięki temu Twoja witryna będzie się dobrze wyświetlać na małych ekranach.

Użyj metatagów. 

Oprócz wysokiej jakości treści należy również pamiętać o optymalizacji metatagów. Pomagają one użytkownikom i Google zrozumieć, czy Twoje treści odpowiadają na zapytania wyszukiwarek. Twórz intrygujące tagi tytułu i opisy meta, które zachęcają użytkowników do kliknięcia i odwiedzenia Twojej witryny. Powinieneś podać najistotniejsze i najważniejsze fakty dotyczące treści artykułu.

Sposoby na poprawę SXO są jasne, czas pokazać, jak mierzyć SXO.          

 

Jak zmierzyć SXO?

Aby ocenić SXO, musisz zidentyfikować kilka ważnych wskaźników. Poniżej dowiesz się, jakie miary wskazują sytuację z optymalizacją wyszukiwania.

 

Zwróć uwagę na swój współczynnik odrzuceń. 

Ta metryka dotyczy użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, ale opuścili ją bez wykonywania jakichkolwiek działań. Przejrzyj strony, które mogą mieć wysoki współczynnik odrzuceń. Wiele kroków do złożenia zamówienia, dodatkowe koszty takie jak podatki, brak dogodnej metody płatności mogą stać się poważnymi powodami dla potencjalnych klientów do opuszczenia Twojej strony. Sprawdź swoją witrynę pod kątem takich problemów i wyeliminuj je. Pamiętaj, że nieprzyjemne doświadczenie wpływa na Twoją sprzedaż i przychody.

Analizuj współczynnik klikalności. 

Użyj Google Search Console, aby określić, ile osób kliknęło link na stronie wyników wyszukiwania, który prowadzi do Twojej witryny. Pomoże Ci dowiedzieć się, co zmienić: metatagi, reklamy lub treść.

Oblicz współczynniki konwersji. 

Szacując konwersje, będziesz w stanie dowiedzieć się, czy udało Ci się osiągnąć założone cele, jakimi są pozyskiwanie nowych klientów. Jeśli uda Ci się zwiększyć bazę klientów i sprzedaż, oznacza to, że Twoja strategia SXO działa.

Oszacuj średni czas, jaki użytkownicy spędzają w Twojej witrynie lub stronie. 

Jeśli masz wysokiej jakości i angażujące treści, użytkownicy będą spędzać więcej czasu na Twojej stronie i czytać różne artykuły. Czas podpowie Ci, czy Twoje treści są atrakcyjne i spełniają potrzeby użytkowników.

Zobacz swój ruch organiczny. 

Po rozpoczęciu wdrażania kroków, o których wspomnieliśmy wcześniej, musisz przeanalizować wyniki. Sprawdź, czy publikowane przez Ciebie treści docierają do Twoich grup docelowych i rezonują z nimi. Powinieneś przeanalizować zmiany w swoim ruchu organicznym od momentu, gdy zacząłeś ulepszać swoje SXO.

Doskonałe wrażenia użytkownika i SEO to dwa aspekty, które wpływają na konwersje, współczynnik odrzuceń, zadowolenie klientów i wreszcie na Twoje przychody. Zobaczysz prawdziwą różnicę, gdy weźmiesz pod uwagę nasze wskazówki dotyczące ulepszania SXO.          

Janek Porada

Specjalista od wszelkiego rodzaju porad.